dr n. zdr. Aleksandra Pituch-Zdanowska

dietetyk dzieci i rodzin

Od kilku lat związana jest z Kliniką Gastroenterologii i Żywienia Dzieci Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W swojej praktyce zajmuje się przede wszystkim dziećmi z rożnymi schorzeniami układu pokarmowego jak również dziećmi z problemami wynikającymi z nieprawidłowego sposobu żywienia.

Zajmuje się dietoterapią m. in.:

• niedożywienia o różnej etiologiichorób przewodu pokarmowego (m.in.: celiakia, refluks żołądkowo-przełykowy, zespół jelita drażliwego, czynnościowe bóle brzucha, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, choroba Leśniowskiego-Crohna, eozynofilowe zapalenie przełyku, zaparcia)
  • w alergiach i nietolerancjach pokarmowych (nietolerancja laktozy, fruktozy)
  • zaburzeń odżywiania (anoreksja, „niejadki”)
  • nadciśnienia tętniczego
  • dyslipidemii
  • nadwagi i otyłości

Ponad to możliwa jest ocena sposobu żywienia pacjentów chcących pogłębić diagnostykę również o analizę dotychczasowej diety. Usługa ta dedykowana jest zarówno dla osób chorych jak i zdrowych.

Członek Europejskiej Organizacji choroby Crohna i Colitis Ulcerosa (ECCO),  Polskiego Towarzystwa Gastroenterologii, Hepatologii i Żywienia Dzieci, Polskiego Towarzystwa Dietetyki, Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Autor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych, współautor podręcznika dla lekarzy pediatrów i gastrologów dziecięcych.

Wizyta pierwszorazowa trwa około 60 minut, wizyty kontrolne około 30 minut.  Na I wizytę należy przygotować 3-dniowy dzienniczek żywieniowy (2 dni robocze i 1 dzień weekendowy)
Czas oczekiwania na indywidualne zalecenia i plan żywieniowy – 7 dni.

DO POBRANIA DZIENNICZEK PACJENTA