dr Stanisław Szlufik

Specjalista neurologii

Posiadam ponad 5-letnie doświadczenie w pracy z pacjentami zarówno w warunkach szpitalnych jak również w poradniach specjalistycznych. Jestem w trakcie pisania rozprawy doktorskiej na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, której tematem przewodnim jest zastosowanie metod operacyjnych w leczeniu choroby Parkinsona.

Na co dzień łączę pracę lekarza praktyka i naukowca – najczęstszymi tematami moich prac badawczych są choroby neurodegeneracyjne (w tym choroba Parkinsona, parkinsonizmy atypowe, choroba Alzheimera itp). Interesuję się poza tym chorobami naczyniowymi OUN, zespołami korzeniowymi oraz neuroonkologią.

Posiadając ponad 4-letnie doświadczenie w pracy z toksyną botulinową, staram się również służyć pomocą chorym ze schorzeniami neurologicznymi, w których jej zastosowanie może pomóc poprawić jakość życia oraz pomagać w ich dalszym usprawnianiu ruchowym (jak również w leczeniu migrenowych bólów głowy).
Ponadto zajmuję się również prowadzeniem pacjentów po operacjach głębokiej stymulacji mózgu (programowanie systemów DBS Medtronic, St Jude Medical, Boston Scientific).

Staże

The University Medical Center Groningen – Department of Neurology (COST Action: dystonia)

Szczególne zainteresowania kliniczne:

• choroba Parkinsona
  • choroba Alzheimera
  • drżenie samoistne
  • dystonie
  • choroba Huntingtona
  • przemijający atak niedokrwienny (TIA)
  • udar mózgu
  • stan poudarowy