Terapia MBST

Zastosowanie terapeutyczne rezonansu magnetycznego

Technologia MBST® służy do regeneratywnej stymulacji komórek czyli odbudowy utraconych czy uszkodzonych tkanek, kości i chrząstek. Terapia MBST® opiera się na metodzie obrazowania rezonansu magnetycznego (MRI), będącej procesem diagnostyki medycznej, pozwalającej lekarzom do generowania obrazów tkanek miękkich tj. więzadła i chrząstki. Obecnie MRI to najdokładniejsza metoda diagnostyczna stosowana na świecie. Jej efekty terapeutyczne wyszły na jaw, kiedy pacjenci cierpiący na chorobę zwyrodnieniową stawów po badaniu MRI, stwierdzili że bóle znacznie ustąpiły. Raporty te zainspirowały zespół MedTec do zbadania tego zjawiska i ostatecznie doprowadziły do powstania i rozwoju systemu terapii MBST®.

Szybka poprawa kondycji Pacjenta

Terapia MBST stymuluje regenerację tkanek okolicy poddanej zabiegowi. Już po upływie pierwszych 6 tygodni od zakończenia serii zabiegów, w obrazie diagnostycznym widoczna jest poprawa struktury tkanek. Metoda MBST potrafi zregenerować chrząstkę stawową. Pomaga w tak trudnych do leczenia schorzeniach, jak np. zwyrodnienia stawów, osteoporoza lub jałowa martwica kości

Efekt przeciwbólowy już w pierwszych godzinach terapii

Rezonans Magnetyczny MBST stymuluje produkowanie naszych wewnętrznych substancji przeciwbólowych i przeciwzapalnych. Dzieje się to już od pierwszych godzin terapii. Pacjent czuje mniejszy ból już od początku serii zabiegów. Zmniejsza się stan zapalny i Pacjent szybko zyskuje większą ruchomość.

Zabiegi MBST są bezinwazyjne

Terapia Rezonansem Magnetycznym MBST nie wiąże się z operacją, ostrzykiwaniami i bolesnym powrotem do zdrowia po zabiegu. Podczas jej wykonywania terapeuta nie ingeruje wewnątrz tkanki i nie przerywa jej ciągłości. Pacjent nie czuje dodatkowego bólu związanego z zabiegiem. Nie jest wyłączony z codziennego funkcjonowania w czasie terapii. Nie ma ryzyka zakażenia.

Trwały efekt terapii

Na podstawie badań naukowych wiemy, że efekt regeneracji tkanek Pacjenta utrzymuje się nieporównywalnie długo. Pierwsze efekty Pacjent czuje jeszcze w trakcie serii zabiegów, a rezultat terapii utrzymuje się przynajmniej 4,5 roku. Gdyby pacjent chciał dodatkowo wspomóc swoje zdrowie po terapii, z której już skorzystał, to po pół roku może uzupełnić ją, wybierając 5 godzin terapii uzupełniającej.

Krótki czas terapii

Leczenie Rezonansem Magnetycznym MBST nie trwa długo. Dostępne są serie 5, 7 i 9h terapii. Pacjent wybiera zabiegi po jednej godzinie dziennie, z możliwością weekendowej przerwy w serii terapeutycznej. Na życzenie Pacjenta można terapię powtórzyć serią uzupełniającą po okresie 6 m-cy od terapii podstawowej. Przed podjęciem terapii nie trzeba przygotowywać się w specjalny sposób do leczenia metodą MBST. Ważne jest jedynie, by Pacjent dbał o zwiększone spożywanie wody – nawet 2,5l dziennie.

Dostępność terapii

Pacjent, który chce skorzystać z Terapii MBST nie musi oczekiwać w długich kolejkach. Po lekarskiej wizycie kwalifikacyjnej i dopełnieniu spraw formalnych, Pacjent może rozpocząć leczenie nawet w ciągu 48 godzin! Dzięki szybkiej terapii możemy pomóc Pacjentowi niemal natychmiast.

.

Metoda MBST istnieje na rynku już od ponad 15 lat. Do tej pory nie stwierdzono żadnych działań ubocznych po jej zastosowaniu.

Pomoc dla większości Pacjentów

Terapia MBST ma szerokie zastosowanie. Może leczyć schorzenia układu ruchu u większości Pacjentów. Jedynymi bezwzględnymi przeciwwskazaniami do Rezonansu Magnetycznego MBST są choroby nowotworowe, elektroniczne implanty, rozruszniki, stymulatory, pompy przeciwbólowe, insulinowe, aktywne zakażenia bakteryjne i wirusowe w okolicy zabiegowej, HIV/AIDS, ciąża oraz choroby reumatyczne w fazie ostrej.

Możliwość uniknięcia operacji lub szybki powrót do sprawności po niej

Działanie Rezonansu Magnetycznego MBST powoduje m.in. regenerację tkanek, które uległy zużyciu i zwyrodnieniu. Może doprowadzić nawet do zregenerowania tkanki chrzęstnej w dużym zakresie. Niejednokrotnie efekt ten pozwala uniknąć operacji. Gdy Pacjent zdecydował się na operację wcześniej, metoda MBST pozwala na bardzo szybki powrót do zadowalającej sprawności.

Skuteczna pomoc po wypadku i kontuzji

Rezonans Magnetyczny MBST ma silne działanie regeneracyjne. Przyspiesza powrót do zdrowia po wypadku lub po kontuzji. Skraca czas rehabilitacji przynajmniej o 30% lub więcej. Pacjent szybciej wraca do swojego rytmu życia.