Dietetyk

Dietetyka to nauka badająca produkty żywnościowe oraz zajmująca się opracowywaniem i wdrażaniem indywidualnych metod odżywiania. Dietetycy posiadają szczegółową wiedzę zarówno o składzie produktów żywnościowych, jak
i najkorzystniejszych sposobach ich przygotowywania. Współpraca dietetyka z pacjentem polega na opracowaniu
i utrzymaniu optymalnej diety dostosowanej do jego stanu zdrowia, wieku oraz indywidualnych potrzeb i dążeń.

Marta Jachym

Dietetyk

Mam na imię Marta, jestem dietetykiem, trenerem personalnym i szkoleniowcem. Studiowałam dziennikarstwo oraz dietetykę kliniczną a swoje wykształcenie uzupełniłam o udział w kilkudziesięciu szkoleniach i konferencjach dotyczących żywienia, chorób metabolicznych i autoimmunologicznych oraz psychodietetyki. Prowadzę autorskie szkolenia o tematyce uważności i świadomości – w zakresie zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej i profilaktyce zdrowia.

Specjalizuję się w dietoterapii chorób autoimmunologicznych oraz zaburzeń gospodarki cukrowej, pracy jelit (w tym SIBO) i tarczycy. Pracuję z Pacjentami z zaburzeniami odżywiania. Poprzez prowadzenie treningów personalnych oraz gabinetu dietetycznego od wielu lat,  zdobyłam bardzo duże doświadczenie w prowadzeniu Pacjentów z różnymi schorzeniami.

W swojej pracy pomagam pacjentom w takim poznaniu siebie, swoich możliwości i potrzeb, aby zdrowe odżywianie stało się dla nich prostym nawykiem, przynoszącym zdrowie, świetne samopoczucie i zadowolenie ze swojego wyglądu. Uważam, że uważność, obserwacja swoich emocji oraz sygnałów wysyłanych przez ciało, są najlepszą drogą do dbania o siebie na co dzień. Moją największą misją jest uczenie pacjentów aby sami dla siebie czuli się bardzo ważni.

dr Aleksandra Pituch-Zdanowska

Dietetyk

Dr n. zdr. Aleksandra Pituch-Zdanowska od kilku lat związana jest z Kliniką Gastroenterologii i Żywienia Dzieci Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W swojej praktyce zajmuje się przede wszystkim dziećmi z rożnymi schorzeniami układu pokarmowego jak również dziećmi z problemami wynikającymi z nieprawidłowego sposobu żywienia.

Zajmuje się dietoterapią m.in..:

niedożywienia o różnej etiologii, chorób przewodu pokarmowego (m.in.: celiakia, refluks żołądkowo-przełykowy, zespół jelita drażliwego, czynnościowe bóle brzucha, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, choroba Leśniowskiego-Crohna, eozynofilowe zapalenie przełyku, zaparcia), w alergiach i nietolerancjach pokarmowych (nietolerancja laktozy, fruktozy), zaburzeń odżywiania (anoreksja, „niejadki”), nadciśnienia tętniczego, dyslipidemii, nadwagi i otyłości.

Ponad to możliwa jest ocena sposobu żywienia pacjentów chcących pogłębić diagnostykę również o analizę dotychczasowej diety. Usługa ta dedykowana jest zarówno dla osób chorych jak i zdrowych.
Członek Europejskiej Organizacji choroby Crohna i Colitis Ulcerosa (ECCO), Polskiego Towarzystwa Gastroenterologii, Hepatologii i Żywienia Dzieci, Polskiego Towarzystwa Dietetyki, Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Autor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych, współautor podręcznika dla lekarzy pediatrów i gastrologów dziecięcych.