Osteopatia pediatryczna

Osteopatia pediatryczna skierowana jest do dzieci od 1 tygodnia życia. Leczenie dziecka jest wykonywane za pomocą bezpiecznych i delikatnych technik manualnych. Leczenie jest poprzedzone szerokim wywiadem dotyczącym ciąży, porodu oraz stanu zdrowia dziecka, a także wnikliwym badaniem dziecka.

Na stan zdrowotny oraz samopoczucie dziecka może wpływać wiele czynników takich jak przebieg ciąży i kondycja psychofizyczna Mamy, sposób porodu i warunki przyjścia na świat oraz uwarunkowania genetyczne i fizjologiczne.  Przebieg samego porodu stanowi istotna kwestię dla dalszego rozwoju dziecka. Napięcia i dysfunkcje w ciele dziecka mogą warunkować jego dalszy rozwój.  Leczenie dziecka jest uzależnione od indywidualnej historii pacjenta.

Osteopatia pediatryczna stanowi wsparcie dla leczenia różnorodnych problemów i następstw przeciążeń oraz urazów okołoporodowych w obrębie tkanek miękkich, kości, stawów, narządów trzewnych. Polega na normalizacji napięć w ciele dziecka, regulacji procesów zdrowienia i odzyskania komfortu poczucia własnego ciała. Poza przeciążeniami okołoporodowymi skierowana jest także (między innymi) do dzieci po urazach, upadkach, złamaniach oraz jako uzupełnienie leczenia internistycznego, logopedycznego, stomatologicznego. Celem osteopatii jest odnalezienie przyczyny problemu bazując na rozumieniu funkcjonowania ciała człowieka jako całość.

Wskazania do leczenia osteopatycznego dzieci:

• trudny i traumatyczny poród (długi poród, owinięcie pępowiną, cięcie cesarskie, okołoporodowe interwencje medyczne np. próżnociąg)
  • Poród przedwczesny (wcześniaki)
  • Ułożenie dziecka (np. pośladkowe, poprzeczne)
  • Ciąże bliźniacze
  • Wzmożone/obniżone napięcie
  • Ułożenie przeprostne
  • Preferowana strona/asymetria
  • Problemy z jedzeniem, ssaniem, częste krztuszenie się
  • Asymetria główki
  • Kręcz szyi
  • Urazy okołoporodowe (np. obojczyk, splot barkowy)
  • Urazy głowy, mózgu
  • Wady wrodzone
  • Problemy w rejonie układu oddechowego
  • Nawracające infekcje (np. zapalenie ucha środkowego)
  • Reflux
  • Kolka
  • Zaparcia
  • Stany po upadkach, urazach w obrębie kończyn i głowy,
  • Bóle głowy
  • Bóle brzucha
  • Zapalenie zatok
  • Zaburzenia integracji, niespokojne dziecko, nadpobudliwe dziecko
  • Zaburzenia mowy, wspomaganie leczenia logopedycznego
  • Wady postawy
  • Wspomaganie leczenia internistycznego
  • Wspomaganie leczenia stomatologicznego, ortodontycznego

Przed pierwszą wizytą bardzo prosimy o zapoznanie się z informacje dla opiekuna.