Dermatolog

Przedmiotem zainteresowania dermatologów jest największy narząd ludzkiego ciała – skóra oraz jej wytwory – jak paznokcie, czy włosy. Skóra spełnia wiele istotnych funkcji w organizmie: chroni przez zakażeniami, urazami, promieniowaniem UV, wytwarza witaminę D3, współdziała w usuwaniu wody i elektrolitów (gruczoły potowe).

Dzięki występującym w niej receptorom jesteśmy w stanie odbierać bodźce z zewnątrz takie jak: ból, dotyk, ciepło czy zimno. Skóra ma też ogromne znaczenie estetyczne. Zdrowa i zadbana – dodaje pewności siebie i wpływa na ogólne samopoczucie.

Niestety schorzenia skóry występują dosyć często. Do najczęstszych dolegliwości skórnych należą:

• zmiany zapalne – trądzik, opryszczka, grzybice, róża;
  • zmiany alergiczne – wyprysk kontaktowy, atopowe zapalenie skóry;
  • a także choroby ogólnoustrojowe o charakterze autoimmunologicznym ujawniające się na skórze – łuszczyca, toczeń rumieniowaty układowy, twardzina układowa;
  • oraz nowotwory łagodne i złośliwe (włókniaki, rak podstawnokomórkowy, czerniak).

.

dr Mateusz Koniarz

specjalista dermatolog – wenerolog                                                   więcej

godz. przyjęć: środy 17:00 – 19:00; soboty 13:00  – 16:00